Kyläyhdistyksen alue

Lännen Kyläyhdistyksen alueella on noin 220 taloutta. Väestö muodostuu osittain niistä talouksista, jotka tulivat alueelle Lännen Tehtaitten perustamisen myötä ja osa on uusia tulokkaita.

Kyläyhdistyksen alueella on kunnan ylläpitämä urheilukeskus, jossa on talvisin mahdollisuus luisteluun ja kesäisin jalkapalloon. Urheilukeskusken vieressä on tenniskenttä. Lähialueelta löytyy 5 km pituinen pururata, jossa on talvisin hiihtoladut.

Kylämme alueella on runsaasti uimarantaa.   Asuinalueet ovat hyvin suunniteltuja, ehjiä pieniä kokonaisuuksia. Kaavoituksellisesti kylämme on Säkylän puistomaisin kylä.

EU hankkeiden kautta kyläyhdistys on pystynyt luomaan toimintaolosuhteet sekä omalle, että majoitustoiminnalle. Hankkeiden myötä elämä kylässä on koostunut pitkästä arkisesta aherruksesta sekä sykähdyttävistä tapahtumista ja juhlahetkistä. Tehty työ on palkittu Maakunnallinen Kylä palkinnolla vuonna 2004.

Kyläyhdistys toivottaa kaikki tervetulleiksi asumaan kylällemme ja mukaan kyläyhdistyksen vireään toimintaan!

Lännen kyläyhditys, iso-vimma